De Ridderkerkpas is gratis.
Als u uw Ridderkerkpas heeft ontvangen, kunt u deze meteen gebruiken.
Nee, de Ridderkerkpas is geldig zonder foto. Een aanbieder kan wel vragen om uw legitimatiebewijs om na te gaan of het echt uw Ridderkerkpas is.
Nee, als student heeft u geen recht op een Ridderkerkpas. Bent u echter student én behoort u tot de doelgroep of krijgt u een Mantelzorgpluim, dan kunt u wél een Ridderkerkpas aanvragen voor u en/of uw kind(eren).
U kunt uw Ridderkerkpas, en dus ook uw tegoed en bijbehorende kortingen gebruiken vanaf het moment dat u uw Ridderkerkpas ontvangen heeft. U krijgt dan ook géén kosten met terugwerkende kracht vergoed.
Nee, uw tegoed is beschikbaar gedurende het Ridderkerkpasjaar. Dit loopt van 1 januari tot en met 31 december voor de regelingen. Voor de Mantelzorgpluim is dit geldig van 1 november tot en met 1 november van het volgende jaar. Heeft u aan het eind van deze periode nog tegoed over? Dan vervalt dit.
Nee, uw gegevens worden verwerkt in het basis registratie personen systeem van de gemeente. Indien van toepassing worden uw gegevens automatisch bijgewerkt.
Dit geldt niet Mantelzorgers! Indien uw situatie veranderd m.b.t. de zorg die u levert, dient u Karaat daarvan op de hoogte brengen.
De Ridderkerkpas is een gratis voordeelpas voor mensen met een laag inkomen én Mantelzorgers. Met een Ridderkerkpas heeft u een persoonlijk tegoed dat u kunt besteden bij onze vele aanbieders. U kunt uw tegoed bijvoorbeeld besteden aan een bibliotheek abonnement, een museumkaart, uw sportcontributie maar ook aan een computer, fiets of sportspullen. Voor kinderen kan er ook een gedeelte van het tegoed besteed worden aan schoolkosten. Kijkt u voor alle mogelijkheden vooral op onze website en meldt u ook aan voor onze digitale nieuwsbrief.
Bekijk het aanbodJa, het Ridderkerkpastegoed voor kinderen is ook in te zetten voor zwemlessen.
Als u uw Ridderkerkpas kwijt bent kunt u;
- De pas meteen blokkeren via ‘Mijn account’ en een nieuwe pas aanvragen via het bellen van de uitkeringsadministratie op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur, telefoonnummer 0180 451 234.
of - De pas zo snel mogelijk blokkeren en een nieuwe pas aanvragen via het bellen van de uitkeringsadministratie op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur, telefoonnummer 0180 451 234.
Let op; u hoeft geen nieuwe aanvraag in te dienen als u de pas bent kwijtgeraakt!