Veelgestelde vragen

Sommige vragen worden vaker gesteld. De antwoorden op die vragen vind je hier.

Top 5

U ontvangt uw nieuwe Ridderkerkpas automatisch als u een bijstandsuitkering heeft. Bent u wel minima, maar heeft u geen bijstandsuitkering, dan moet u de Ridderkerkpas aanvragen.

Het Ridderkerkpastegoed voor uw kind heet het Kindpakket, en is er voor kinderen van 0 tot en met 17 jaar. Voor verschillende leeftijden en schoolfases gelden er verschillende tegoeden. Ga naar de informatiepagina en lees een uitgebreide uitleg over wat het Kindpakket precies inhoudt en wat dat betekent voor uw kind(eren).

Informatie over het Kindpakket

Heeft u moeite met het invullen van formulieren of heeft u geen idee waar u mogelijk recht op heeft en wat u aan kunt vragen? Om een voorziening aan te kunnen vragen, moet u vaak (digitaal) een aanvraagformulier invullen. Kunt u wel wat hulp gebruiken? U kunt terecht bij de formulierenbrigade van Facet Ridderkerk of bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) van de Bibliotheek.

Als u uw Ridderkerkpas kwijt bent kunt u;

  1. De pas meteen blokkeren via ‘Mijn account’ en een nieuwe pas aanvragen via het bellen van de uitkeringsadministratie op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur, telefoonnummer 0180 451 234.
    of
  2. De pas zo snel mogelijk blokkeren en een nieuwe pas aanvragen via het bellen van de uitkeringsadministratie op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur, telefoonnummer 0180 451 234.
    Let op; u hoeft geen nieuwe aanvraag in te dienen als u de pas bent kwijtgeraakt!

U kunt ons bereiken via ons e-mailadres: pashouders@Ridderkerkpas.nl.

Neem contact op

Staat je antwoord er niet tussen?

Neem contact met ons op