Veelgestelde vragen

Sommige vragen worden vaker gesteld. De antwoorden op die vragen vind je hier.

Top 5

U ontvangt uw nieuwe Ridderkerkpas automatisch als u een bijstandsuitkering heeft. Bent u wel minima, maar heeft u geen bijstandsuitkering, dan moet u de Ridderkerkpas aanvragen.

Het Ridderkerkpastegoed voor uw kind heet het Kindpakket, en is er voor kinderen van 0 tot en met 17 jaar. Voor verschillende leeftijden en schoolfases gelden er verschillende tegoeden. Ga naar de informatiepagina en lees een uitgebreide uitleg over wat het Kindpakket precies inhoudt en wat dat betekent voor uw kind(eren).

Informatie over het Kindpakket

De Ridderkerkpas is een gratis voordeelpas voor mensen met een laag inkomen én Mantelzorgers. Met een Ridderkerkpas heeft u een persoonlijk tegoed dat u kunt besteden bij onze vele aanbieders. U kunt uw tegoed bijvoorbeeld besteden aan een bibliotheek abonnement, een museumkaart, uw sportcontributie maar ook aan een computer, fiets of sportspullen. Voor kinderen kan er ook een gedeelte van het tegoed besteed worden aan schoolkosten. Kijkt u voor alle mogelijkheden vooral op onze website en meldt u ook aan voor onze digitale nieuwsbrief.

Bekijk het aanbod

Als u uw Ridderkerkpas kwijt bent kunt u;

  1. De pas meteen blokkeren via ‘Mijn account’ en een nieuwe pas aanvragen via het bellen van de uitkeringsadministratie op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur, telefoonnummer 0180 451 234.
    of
  2. De pas zo snel mogelijk blokkeren en een nieuwe pas aanvragen via het bellen van de uitkeringsadministratie op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur, telefoonnummer 0180 451 234.
    Let op; u hoeft geen nieuwe aanvraag in te dienen als u de pas bent kwijtgeraakt!

U kunt ons bereiken via ons e-mailadres: pashouders@Ridderkerkpas.nl.

Neem contact op

Staat je antwoord er niet tussen?

Neem contact met ons op